23.10.2024
Witamy w pilotażowej wersji nowej Platformy edukacyjnej Centralnego Instytutu Ochrony Pracy – Państwowego Instytutu Badawczego (CIOP-PIB), z wdrożonym na niej także w formie pilotażowej szkoleniem dot. Bezpieczeństwa i higieny pracy zdalnej oraz kształcenia w trybie online. Platforma edukacyjna jest na etapie rozwijania oraz dostosowywania, podobnie jak wdrożone na niej ww. szkolenie.
Uwaga: Używanie Portalu edukacji zdalnej CIOP-PIB oraz jego zasobów, poruszanie się po nim tzw. nawigowanie oznacza wyrażenie zgody na regulamin oraz polityki prywatności zawarte w dokumentach Portalu edukacyjnego CIOP-PIB. Powyższe dokumenty oraz informacja o nich jest prezentowana każdemu nowemu użytkownikowi przy pierwszym wejściu na stronę Internetową Portalu edukacyjnego CIOP-PIB, w jego dolnej część tzw. stopce. Te same informacje są prezentowane w trakcie zakładania konta użytkownika Portalu edukacyjnego.
Niniejsza instrukcja przedstawia podstawy obsługi Portalu edukacyjnego CIOP-PIB w celu uzyskania dostępu do wybranego zasobu edukacyjnego z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ergonomii udostępnianego przez Centrum Edukacyjne Instytutu.
Na stronie głównej portalu edukacyjnego w zakładce "Wszystkie kursy" są wyświetlane wszystkie zasoby edukacyjnie z zakresu bezpieczeństwa, higieny pracy oraz ergonomii wg następujących kategorii:
- „Kursy/szkolenia ogólnodostępne” - zasoby edukacyjne dostępne bez ograniczeń, które nie wymagają od użytkownika żadnych dodatkowych kroków poza uruchomieniem wybranego kursu lub szkolenia poprzez kliknięcie w jego nazwę;
- „Kursy/szkolenia dla zalogowanych użytkowników” - zasoby edukacyjne wymagające wcześniejszej rejestracji oraz zalogowania się w Portalu edukacyjnym. Użytkownik może uzyskać do nich dostęp po zalogowaniu, a w niektórych przypadkach także po zapisaniu się na wybrany kurs lub szkolenie.
- „Kursy/szkolenia dla zalogowanych użytkowników, posiadających kod dostępu” - zasoby edukacyjne dostępne w ramach edukacji zdalnej realizowanej na zamówienie przez Centrum Edukacyjne Instytutu.

Kursy/szkolenia dla zalogowanych użytkowników i/lub posiadających kod dostępu.
W celu uzyskania dostępu do tej kategorii zasobów edukacyjnych, użytkownik musi uprzednio samodzielnie zarejestrować się w Portalu edukacyjnym, zakładając konto z użyciem swojego adresu e-mail. Po rejestracji, na podany w formularzu rejestracyjnym adres e-mail, zostanie automatycznie wysłany link aktywacyjny, w który należy kliknąć w celu aktywacji konta użytkownika Portalu edukacyjnego. Po pomyślnym aktywowaniu konta, użytkownik będzie mógł zalogować się do Portalu edukacyjnego i zapisać się na wybrany kurs, co umożliwi dostęp do odpowiednich zasobów edukacyjnych.
W celu utworzenia nowego konta użytkownika, na stronie głównej Portalu edukacyjnego należy wskazać opcję "Zaloguj", która jest dostępna w prawym górnym narożniku strony Internetowej.

W przypadku posiadania danych autoryzacyjnych, należy:
· zalogować się do Portalu edukacyjnego
· przejść do części umożliwiającej wyświetlanie dostępnych kursów/szkoleń oraz zapisanie się lub uruchomienie interesującego zasobu edukacyjnego (zakładka: "Wszystkie kursy").
W przypadku braku danych autoryzacyjnych należy utworzyc nowe konto poprzez wskazanie przycisku "Utwórz nowe konto!".
W celu utworzenia nowego konta użytkownika Portalu edukacyjnego należy najpierw zapoznać się z warunkami użytkowania platformy, regulaminami oraz politykami prywatności, które będą przedstawiane użytkownikowi do akceptacji na kolejnych ekranach w przeglądarce Internetowej.
Po akceptacji ww. dokumentów zostanie wyświetlony formularz zakładania konta użytkownika Portalu edukacyjnego.

W trakcie wypełniania formularza należy podać prawidłowy adres e-mail, na który zostanie wysłana automatyczna wiadomość z linkiem aktywującym konto w Portalu edukacyjnym.

Użytkownik ma 48 godzin na aktywację konta – po tym czasie procedurę zakładania konta należy rozpocząć od nowa.

W zakładce "Wszystkie kursy" należy wybrać interesujący kurs lub szkolenie poprzez kliknięcie w jego nazwę.
W przypadku użytkowników posiadających kod dostępu (otrzymanego poza Platformą edukacyjną) konieczne będzie jego użycie podczas zapisywania się do wybranego zasobu edukacyjnego.

Po zapisaniu się na kurs/szkolenie możliwe jest przejście do jego zawartości i zapoznanie się ze wszystkimi jego elementami. Każdy kurs zawiera agendę, dostępną w menu po lewej stronie ekranu. Kolejne moduły można przeglądać, zapoznając się z treścią szkolenia oraz ćwiczeniami.

Po ukończeniu danej aktywności pojawi się komunikat „Wykonano”. Elementy aktywności, które jeszcze nie zostały przejrzane, będą miały status „Do wykonania”.
Każdy kurs zapamiętuje postępy użytkownika. Aktywność można przerwać i powrócić do niej w dogodnym momencie.
Dane powiązane z kontem użytkownika w tym informacje o jego aktywności, ocenach oraz danych rejestracyjnych dostępne są po kliknięciu w obszar zawierający inicjały użytkownika, znajdujący się w prawym górnym rogu ekranu.

|